2010-10-28
 20:12:03

Pack- skräck!

H a t a r att packa!!
Finns aldrig något som man vill ha med, eller kan för den delen för att det inte existerar i garderoben.
Finns aldrig något som passar och det ligger alltid mer utanför väskan än i den. Finns alltid något man glömt fast man tror sig ha packat med allt som ska behövas. Jag packar alltid, alltid alldeles för mycket. För år sen när jag alltid for till Josephine under åselemarknan (som bara är två dagar) kunde jag komma med en stor resväska, vissa trodde jag skulle flytta in! (måste ha utifall-att-grejer. Har hänt att det snöar under sommarn!)
Har alltid tänkt att det är bättre att ha för mycket än för lite, tills jag och Mimmi drog till Cypern och upptäckte att där exiterar inte vintern och man går oftare utan kläder än med vilket resulterade i bara en stor resväska. Men ändå på något konstigt sätt så räckte inte alla kläder till (kan absolut inte ha varit utgångarna varje kväll!!!) och det blev tvättning i handfatet. Nu har jag för en gångs skull efter timmar av arbete med denna fasansfulla packning fått ihop grejer i en normal väska men har ingen våg! Bara för att jag aldrig har fått övervikt så kommer nog böckerna ställa till det för mig i morgon. Just nu är de dom mest avskyvärda grejerna som existerar men jag skulle gråta blod om de skulle bli kvarglömda eller försvann. Har ställt in mig på att vara "ledig" under jul och bara därför kommer just dom att ställa till det för mig. Svammelsvammelsvammelsvammel! 

Men det finns ju en positiv sak med att packa också.
Allt närmar sig och om några timmar sitter jag i småland.
Jag lämnar kvar mina kära tappra vänninor som jag hoppas
inte är döende och har gett upp hoppet när jag återvänder sen till verkligheten.


Mimmi

Jag håller med dig i allt du skrivit, kära kusin!

Att packa är inte det roligaste, men samtidigt vill man packa för att man ska fara. Men det mesta hamnar ju som sagt inte I väskan utan utanför.



Och konstigt nog så packar man alltid för mycket. Och fast min väska vägde för mycket så räckte ju kläderna ändå inte till. Typiskt nog, men det kan ju ha med dessa utgång att göra ;)



Hoppas resan går smärtfritt!

Och ha det underbart där borta, njut!



PUBLICERAT: 2010-10-29, 11:15:20 | URL: http://morewishes.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: