2010-10-16
 14:46:05

Roxanna- i all sin enkelhet

Det är sånna här bloggar som ska få pris för bäst inspiration och bara för att dom orkar.
Man får följa med i hennes blogg om hennes kamp mot sjukdomen. Har precis haft tenta om det här "området", om sjukdomen är en del av sig själv eller om det är en sidan av grej, sjukdomen är inte jag men min kropp har den. Hon verkar fruktansvärt stark och jag tror det är nyttigt att läsa det hon skriver. Får känslan av att man ska "drömma som om man levde förevigt och leva som om allt skulle ta slut i kväll."
Det kommer alltid finnas nån som är snyggare, nån som har det jävligare, nån som har det bättre, nån som alltid är mycket bättre på saker än vad man själv är osv.
En frisk människa har fler önskningar än en sjuk, den sjuka vill ju bara bli frisk. Hon ska kämpa sig igenom det här. Många vill inte visa när ålderdommen kommer krypande, den första rynkan uppstår men för andra så är det en gåva. Hon tror jag skulle visa upp stolt sin första rynka på äldre dar. Då har hon klarat den här svåra perioden och hon vann mot cancern. Hon lever!

http://sannassanna.blogg.se

"Ja allt i världen är inte så rättvist, och ibland går saker inte som planerat, jag får ta lärdom av dom närmaste åren och bygga på att bli en bättre och starkare människa, bli av med gamla fula vanor, in med dom nya.
Se på livet på ett annorlunda sätt.
Jag tänker så här att klara jag detta, så klara jag allt när jag kommer ut.
Jag ska vara lika hård emot cancern som den är emot mig."



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: