2010-03-27
 12:51:37

Mina 7 krav har blivit uppfyllda

I Januari skrev jag en "Mina 7 krav lista", jämförde nu och såg att nu är det på väg mot bättre tider.
Är alltid lika roligt att titta tillbaka och se vad man har skrivit. Synd bara att jag har tagit bort mina gamla bloggar.
Den här har bara inlägg från tre månader bakåt.

*
Mörkret har försvunnit:) 
*Asfalten är snart framme, har inte blivit några fler besök i diket.
* Efter att jag varit ledig en helg och farit på skoteryut äe jag lika glad och trevlig som jag är på sommaren haha
* Kan fortfarande inte prata mer spanska än vad jag kunde innan. Lånar J:s spanska bok som hon läser nu.
* Har fortfarande låsningar men inte lika ont i nacken och ryggen. Kan faktiskt sova utan nack kudde nu! :)
*Jag har inte haft urinvägs infektion en enda gång det här året!! Sjukvårdsupplysningen tyckte jag skulle kolla upp njurarna men hitills verkar det funka som de ska.


Mina 7 krav:

* Mörkret försvinner
* Ingen is på vägen, är less att mina bromsar låser sig och måste stampa bort snön vid däcken med is skrapan.
* Vill bli mig själv igen. Glad, social och mycket snällare än vad jag är nu. Precis som jag är på sommaren och på jobbet. Har ställt frågan till mig själv flera gånger vad man egentligen gör här uppe, nu när det snöar över hela Sverige. Men det är väll soliga varma april, då man får den fulaste brännan på hela året och bara kunna ta skotern när man känner för det ut på en sjö och fiska utan napp som håller en kvar.
* Bo där det bor människor. 5 veckor på sommaren uppe i fjället där man bara ser renar är okej men det börjar bli jobbigt att måste planera allt ständigt och jämt året runt. Och det är ett av mina löften, att sluta planera och vara mer impulsiv.
* Kunna prata spanska så att man blir förstådd och inte dum förklarad som en "svensk som försöker"då jag och M far utanför Sveriges gränser i Sommar.
* Få till min rygg. Alla dessa låsningar och nackproblem (har en nackkudde och snälla söta Emma masserade mig en gång) skulle jag vilja bli av med. Men jag har kommit hälften på väg. Efter nerkörningen i diket tror jag ryggen knäcktes till, har inte ont på de ställen jag haft förut.
* Aldrig mer ha urinvägsinfektion det här året. Jag vill presentera mig och bli hälsad på. Slippa vara igenkänd för att man varit på samma ställe så många gånger.Bara att behöva gå dit eller ha med sig burken, veta exakt precis vad man ska göra, skriva på papper, gå därifrån, hämta medecin och sen komma tillbaka efter 6 veckor. Jag kan skriva mina egna frågor eftersom jag kan dom vid det här laget utantill.














J

UTAN kudde?! Thumbs up for you my dear! puss



PUBLICERAT: 2010-03-28, 18:40:24 | URL: http://oxx.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: